Godziny Otwarcia: 
Poniedziałek-Piątek 
7:30-18:00
570 017 112
Godziny Otwarcia: Poniedziałek-Piątek 7:30-18:00
570 017 112
Menu
Usługi

Informacja dla pacjentów w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1395) informujemy że:
  • Teleporady w NZOZ Homed udzielane są drogą telefoniczną. 
  • Osobą udzielającą teleporady może być lekarz, pielęgniarka lub położna, stosownie do swoich uprawnień i zakresu świadczonych usług.
  • Terminy teleporad ustalane są telefonicznie przez pracowników Rejestracji NZOZ Homed (tel. 17 717 60 42, 17 741 14 01). Pacjent informowany jest o przewidywanych godzinach udzielenia teleporady podczas rejestracji.
  • Realizując teleporadę osoba udzielająca teleporady kontaktuje się z pacjentem w ustalonych godzinach telefonicznie na wskazany przez Pacjenta numer telefonu oraz potwierdza tożsamość pacjenta. Lekarz może dzwonić z numeru zastrzeżonego. Drogą telefoniczną realizowany jest wywiad lekarski/pielęgniarski, którego efektem może być m.in. udzielenie porady, wystawienie e-recepty, wystawienie e-skierowania, wystawienie zwolnienia lekarskiego lub innego zaświadczenia, podjęcie decyzji o udzieleniu porady w trybie tradycyjnym/stacjonarnym.
  • W przypadku gdy pacjent nie odbierze telefonu od osoby udzielającej teleporady (próba nawiązania kontaktu odbędzie się w ustalonych godzinach trzykrotnie, w odstępach nie mniejszych niż 5 minut), uznaje się, że Pacjent zrezygnował z potrzeby skorzystania z teleporady, co oznacza, że teleporada zostaje anulowana, a osoba udzielającą teleporady nie podejmie kolejnej próby nawiązania kontaktu w ramach zgłoszonego wcześniej zapotrzebowania. W celu skorzystania z teleporady Pacjent zobowiązany jest do ponownego kontaktu z Rejestracją i ustalenia nowego terminu teleporady.
  • W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta osoba udzielającą teleporady, w trakcie udzielania teleporady, może podjąć decyzję o potrzebie skonsultowania pacjenta w trybie porady stacjonarnej. Osoba udzielająca teleporady ustala termin i godzinę wizyty osobistej. Jeżeli wizyta nie może odbyć się we wskazanym przez personel terminie pacjent zobowiązany jest do ponownego skontaktowania się z Rejestracją NZOZ Homed i umówienia terminu wizyty.
  • Osoba udzielająca teleporady informuje pacjenta o sposobie realizacji wystawionej e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, zleceń badań dodatkowych, informując o kodzie e-dokumentu umożliwiającym jego realizację lub/i metodzie uzyskania tego kodu (np. kontakt z Rejestracją, skorzystanie z serwisu Internetowe Konto Pacjenta).
Jak dobrze przygotować się do TELEPORADY ? Teleporada, inaczej nazywana e-wizytą, w porównaniu do porady jest bezpieczniejszą i wygodniejszą forma konsultacji z lekarzem bez wychodzenia z domu Zaletą jest to, że pacjent nie jest narażony na kontakt z osobami chorymi oraz nie musi czekać w kolejce na przyjęcie. Tym samym nie traci zbędnego czasu ponieważ lekarz dzwoni do pacjenta w umówionym wcześniej terminie. Na teleporadę można umówić się także telefonicznie. Aby teleporada była efektywna i sprawna potrzeba się do niej przygotować. Jak dobrze przygotować się do teleporady Gdy umawiasz się na teleporadę, pamiętaj o punktualności Za pomocą teleporady możesz uzyskać e-zwolnienie, e-receptę, e-skierowanie Zajmij wygodne miejsce, tak by nikt i nic Ci nie przeszkadzało w domu lub miejscu gdzie będziesz rozmawiał z lekarzem Przygotuj coś do pisania (kartka, długopis) Przygotuj dzienniczki samokontroli, wyniki badań itp. Przygotuj listę leków oraz innych preparatów, które przyjmujesz (również kupowanych w aptece bez recepty) Dowiedz się w jaki sposób będzie weryfikowana przez lekarza Twoja tożsamość (jeżeli do identyfikacji potrzebny będzie PESEL, przygotuj go, by był pod ręką). Spisz pytania do lekarza, zapisz o czym chcesz z nim porozmawiać Upewnij się, że dobrze zapisałeś zalecenia lekarza Upewnij się, czy prawidłowo zapisałeś pin do e-recepty Odwołaj teleporadę, gdy nie możesz z niej skorzystać Pamiętaj, że na podstawie teleporady, jeżeli to będzie potrzebne, lekarz może zaprosić Cię do przychodni na wizytę osobistą Zaufaj swojemu lekarzowi, on wybierze odpowiednią dla Ciebie formę konsultacji

REJESTRACJA

Zapraszamy od godziny 7:30
tel:+48 570 017 112tel:+48 17 717 60 42tel:+48 17 741 14 01